עורך דין פלילי ש.מנדלמן
ייעוץ וייצוג משפטי

עו"ד שחר מנדלמן עו"ד שלומציון גבאי - מנדלמן

משרדנו מתמחה בתחום המשפט הפלילי מאז שנת 1996.

מאז הקמת המשרד ועד היום טיפלנו בהצלחה באלפי חשודים ונאשמים בהליכים פליליים. משרדינו מעניק לחשודים יעוץ לפני חקירה ובמהלכה, ליווי בשלבי המעצר והשחרור, ייצוג בהליכים פליליים , בערעורים ועוד.

מהי עבירת מין על פי חוק? מה העונש הצפוי בגין ביצוע עבירות מין? כך תתמודדו עם תלונה או זימון לחקירה.
להמשך קריאה בנושא

סעיף 304 לחוק העונשין קובע עונש של עד שלוש שנות מאסר למורשע בעבירה של גרימת מוות ברשלנות.
להמשך קריאה בנושא

אתם לא לבד!

אנו מאמינים שעלינו להוות קרש הצלה אמין ואפקטיבי עבור לקוחותינו ולהעניק להם את ההגנה המקסימאלית בנאמנות ובמסירות ללא פשרות. 

בין אם מדובר במקרה של עבירת מין או בגרימת מוות ברשלנות, בכל שלבי הטיפול בהליך  אנו מודעים לתחושת חוסר האונים של החשודים / נאשמים העומדים מול סיכון מטלטל של אובדן חירותם וחווים על בשרם את חוסר האיזון שבין הכוח המצוי בידי רשויות החקירה והתביעה לבינם.

במקרה בו החשוד / נאשם עצור, הסנגור מהווה עבורו איש קשר עיקרי, ולעתים היחיד, לעולם החיצוני וזו הסיבה שאנו מייחסים חשיבות עליונה לביסוס יחסי אמון קרובים בין הלקוח לביננו.

משרד עורכי דין ותיק בעל ניסיון וללא פשרות

למשרדנו ניסיון רב שנים בתחום המשפט הפלילי. אנו דוגלים במקצועיות בלתי מתפשרת, נחישות, יעילות, אמינות וזמינות עבור לקוחותינו ואלה מהווים נר לרגלנו. על עקרונות אלה מושתת השירות שאנו מעניקים ללקוחותינו.

על המשרד

משרדנו הוקם בשנת 1996 על ידי עו"ד שחר מנדלמן ועו"ד שלומציון גבאי - מנדלמן.

אנו מייצגים את לקוחותינו במגוון רחב של הליכים פליליים עם התמחות ביצוג  חשודים ונאשמים בעבירות מין ,בהליכים לפי חוק ההגנה על הציבור מפני ביצוע עבירות מין , בתיקי גרימת מוות ברשלנות בעבודה, בתיקי חבלה חמורה כתוצאה מתאונות קטלניות בעבודה, ובכל סוגי העבירות וההליכים הפליליים (ר' תחומי פעילות המשרד).

אנו מייצגים את לקוחותינו בבתי משפט שונים ברחבי הארץ בכל הערכאות ומטפלים גם בהליכי ערעור לבתי המשפט המחוזיים ולבית המשפט העליון.

עו"ד שחר מנדלמן

עורך דין פלילי

עורך דין פלילי שחר מנדלמן

עו"ד פלילי מאז שנת 1996 . בעל ניסיון עשיר בתחום המשפט הפלילי, קצין משפטים בצה"ל ושירת כסניגור צבאי במילואים. בין השנים 2009-2013 כיהן עו"ד מנדלמן כאב בית דין בבית הדין המשמעתי של לשכת עורכי הדין במחוז תל אביב והמרכז
עוד אודות עו"ד שחר מנדלמן ←

עו"ד שלומציון גבאי - מנדלמן

עורך דין פלילי ונוטריון

עורך דין פלילי ונוטריון – עו"ד שלומציון גבאי - מנדלמן

סנגורית פלילית מאז שנת 1996 . בעלת ניסיון עשיר בתחום הפלילי, נוטריונית מוסמכת, משתתפת פעילה בפאנלים בתחום המשפט הפלילי ומרצה בהשתלמויות מקצועיות רבות ובמסלולים בכירים באוניברסיטת תל אביב. בעלת התמחות מיוחדת בתחום הייצוג בעבירות מין ומשמשת כעוזרת הוראה בקורס חקירת עדים. בוגרת תוכנית הלימודים להכשרת מטפלים בעברייני מין באוניברסיטת בר אילן ( 2016 – 2017 ). סיימה תואר שני בהצטיינות במשפט פלילי - התמחות במשפט פלילי פורנזי - עו"ד גבאי - מנדלמן הינה מרצה אורחת בתוכנית אבחון וטיפול בעברייני מין באוניברסיטת בר-אילן
עוד אודות עו"ד שלומציון גבאי - מנדלמן ←

תחומי עיסוק

ייעוץ ליווי בחקירה פלילית

ייעוץ / ליווי חשודים בחקירה פלילית משטרתית. אל תתמודדו עם חקירה משטרתית ללא עורך דין פלילי.
להמשך קריאה בנושא

עורך דין עבירות מין

ייעוץ וייצוג משפטי לחשודים / נאשמים בעבירות מין עו"ד פלילי שלומציון מנדלמן ונחשבת לברת סמכא ומומחית בתחום היצוג של עברייני מין.
להמשך קריאה בנושא

שימוע

בשלב זה ניתן לנסות ולשכנע את הפרקליטות / התביעה (בכתב, ולעיתים בפגישה פרונטאלית) כי ניתן להימנע מהגשת כתב האישום. קיימת חשיבות רבה להיות מיוצג על ידי עורך דין פלילי.
להמשך קריאה בנושא

מוות ברשלנות תאונות באתרי בנייה

נאשם המורשע בעבירה של גרימת מוות ברשלנות והוא קבלן רשום, מצוי בסיכון לאיבוד רישיונו או להתליית רישיונו. כך גם מהנדס או אדריכל רשום. היוועץ בעורך דין פלילי טרם תמסור גירסא ראשונית.
להמשך קריאה בנושא

אלימות במשפחה

אישום בגין אלימות כלפי בן משפחה, בן, נכד, אשה, לצערנו הופכות נפוצות יותר. למשרדנו ניסיון רב עם תלונות והתמודדות מול אישומים מסוג זה.
להמשך קריאה בנושא

שחרור ממעצר

ייצוג חשודים בשלב המעצר הראשוני ("מעצר ימים") הוא הליך מורכב וחשוב מאין כמותו.
להמשך קריאה בנושא

ייצוג בעבירות כלכליות – צווארון לבן

עבירות אלה כוללות עבירות שוחד, קבלת דבר במרמה, עבירות מס, הפרת אמונים, עבירות זיוף, וכו',חשיבות רבה לייעוץ בשלבי החקירה הראשונים ע"י עורך דין פלילי מנוסה.
להמשך קריאה בנושא

בקשות חנינה

בדרך כלל, היענות נשיא המדינה לבקשה למחיקת רישום פלילי תישען על מגוון רחב של קריטריונים משפטיים ונסיבות . עורך דין העוסק בתחום יודע היכן לשים את הדגשים.
להמשך קריאה בנושא

טיפול בסגירת תיקים

במקרים מתאימים ובעיקר בעניינם של נאשמים ללא עבר פלילי, ניתן לסיים את ההליך הפלילי ללא הרשעה, קרי, ללא שתרשם לחובתם הרשעה פלילית במרשם הפלילי.
להמשך קריאה בנושא

ליווי נפגעי עבירה

משרדינו מעניק ייעוץ וליווי משפטי לנפגעי עבירה שהתלוננו במשטרה ניתן להגיש ערר לגורם המוסמך על פי סעיף 64 לחוק סדר הדין הפלילי.
להמשך קריאה בנושא

טיפול בהליכי פקוח לפי חוק

עו"ד שלומציון מנדלמן הינה בוגרת תוכנית הלימודים להכשרת מטפלים בעברייני מין באוניברסיטת בר-אילן ונחשבת לברת סמכא ומומחית.
להמשך קריאה בנושא

ייצוג קטינים

משרדינו מייצג קטינים בבתי משפט לנוער בהליכי מעצר, משפטים פליליים, ערעורים פלילים ועוד. קטין הוא כל מי שגילו ביום ביצוע העבירה הפלילית הוא למעלה מגיל 12 שנים.
להמשך קריאה בנושא

מהעיתונות

כדאי לדעת!

החקירה היא השלב הקריטי ביותר בהליך המשפטי. נזק או טעות שנעשים במהלך חקירה בדרך כלל קשה מאוד לתקנם בהמשך ההליך המשפטי. חשודים רבים אינם מודעים לתרגילי חקירה מוכרים. חוקר רשאי להציג מצג שווא לנחקר כמו הימצאות DNA או טביעות אצבעות שלו בזירת אירוע הגם שהדבר אינו נכון. חוקר יכול להטיח בחשוד כי נצפה במצלמת אבטחה – הגם שהדבר אינו נכון.

התנהלות נכונה בחקירה הינה קריטית. חקירה אינה הליך פשוט ואינה מתמצה בשאלות פשוטות. בהליך של חקירה תחת אזהרה עולות סוגיות רבות שאזרח מן השורה אינו בהכרח יודע כיצד להתמודד איתן:

זכות השתיקה והחיסיון מפני הפללה עצמית שמורה לכל אדם הנמצא בחקירה משטרתית.

זכות השתיקה באה לידי ביטוי בסירוב לענות לשאלות החוקרים במקרה בה התשובה עלולה להפליל את הנחקר, אך מבלי לחשוש מעונש על עצם הסירוב.

על פי זכות השתיקה לא ניתן לחייב חשוד להשיב לשאלות שעלולות להפליל אותו. יחד עם זאת, כדאי לזכור כי זכות השתיקה היא כאמור אישית. היא עומדת רק כנגד הפללה עצמית ולא הפללה של אדם אחר, קרוב משפחה או חבר, אך הזכות עדיין נשמרת אם האדם בוחר בזכות השתיקה כנגד הפללה עצמית יחד עם חשש להפללת אחרים כמו שותפים לעבירה.

כלל ברזל- בטרם חקירה ראשונית מומלץ לשמור על  זכות השתיקה עד למפגש ייעוץ עם עורך דין.

 

המשך קריאה בנושא זכות השתיקה

חיפוש בטלפון נייד מוסדר בסעיף 23 לפקודת סדר הדין הפלילי.

טלפון נייד הינו מחשב לכל דבר ועניין לכן חיפוש בו צריך שיהיה בהתאם לצו שיפוטי.

חיפוש בטלפון נייד במהלך חקירה משטרתית יכול להיעשות אם החשוד נתן הסכמה לאחר שהוסבר לו כי קיימת לו הזכות לסרב לערוך חיפוש שכזה.

ממצאים שהושגו מטלפון נייד ללא צו בית משפט וללא הסכמת החשוד יכול שיפסלו ע"י בית המשפט.

חיפוש במכשיר הסלולרי עשוי לפגוע אנושות בפרטיותו של הנחקר  ובפגיעה בפרטיותם בצדדים שלישיים ו.

אין זה מתפקידכם לסייע למשטרה  ולהסכים לחיפוש במכשיר סלולרי או לתת לחוקרים את הקוד הסודי למכשירכם.

חשוד רשאי לסרב לבקשת החוקר לערוך חפוש במכשירו הסלולרי ועל חוקר חלה חובה להסביר לך את זכותך זו לסרב.

 

המשך קריאה בנושא הסכמה לחיפוש בטלפון נייד

עימות במהלך חקירה משטרתית יוצר עומס נפשי כבד מאוד על הנחקר. במהלך העימות יושבים חשוד/ה ומתלוננת/מתלונן בחדר חקירות במשטרה ביחד עם חוקר ומתבקשים להשיב לשאלות החוקר.

העימותים מצולמים ומוקלטים ולשפת הגוף חשיבות רבה בהמשך ההליך.

לרוב יברר החוקר ויבקש מהחשוד הסכמה לערוך עימות. לעיתים עימות נערך בהפתעה כאשר המתלוננת/מתלונן מוכנסים לחדר החקירות בזמן חקירת החשוד.

חשוד אינו מחויב ליטול חלק בעימות ולחילופין רשאי לשמור על זכות השתיקה במהלכו. לסירוב ליטול חלק בעימות יש השלכות כפי שלזכות השתיקה השלכות עתידיות על הנחקר. זוהי כאמור זכותו של הנחקר שלא ליטול חלק אקטיבי בעימות אך שתיקתו עשויה לחזק את ראיות התביעה.

סירוב ליטול חלק בעימות תפגע במהימנותו  של הנחקר המסרב.

זוהי גם הזדמנות לנחקר לחזק את גרסתו ולשכנע כי החשד כנגדו מופרך.

חשוב וקריטי לקבל ייעוץ לפני עימות בפרט וחקירה בכלל, להיות ערוכים לכל התרחישים ולהיות מוכן להתמודד עימם.

 

המשך קריאה אודות עימות בחקירה

חקירה פלילית, במיוחד למי שזהו לו המפגש הראשון עם רשויות החוק, הינו אירוע טראומתי ביותר.

שיתוף פעולה בחקירה הינו נושא מורכב.

סוגיות רבות מתעוררות בעניין זה:

  • האם להסכים לערוך בדיקת פוליגרף?
  • האם לספר "הכל" בחקירה או לענות רק לשאלות החוקרים?
  • האם להסכים לעורך "עימות" עם המתלונן/מתלוננת?
  • האם להאמין לכל מה שהחוקר מטיח בפניי?
  • מה המשמעות של סירוב להשתתף במסדר זיהוי?

 

אין תשובה אחידה לכל השאלות המתעוררות בהקשר לשיתוף פעולה בחקירה, בוודאי שאין זה נכון שלא לשתף פעולה או לשמור על זכות השתיקה באופן גורף בכל חקירה.

ייעוץ משפטי נכון הוא הכרחי בשלב החקירה  ויכול למנוע מחשוד לבצע טעויות קריטיות שעלולות לסבכו בהמשך ההליך ולעיתים באופן בלתי הפיך.

במדינת ישראל לא מאפשרים לסניגור פלילי להיות נוכח במהלך החקירה של לקוחות ועל החשוד/ה להתמודד לבדו עם שאלות חוקריו.

במקרה בו אדם מוזמן לתת עדות אין לאדם זכות להיוועץ בעו"ד לפני החקירה או לשמור על זכות השתיקה. ההיגיון בכך הוא שעד אינו נחקר כחשוד ולכן אינו עומד בסיכון כלשהו.

אם זומנתם למסור עדות במשטרה חשוב לברר האם אתם מוזמנים כעדים או כחשודים ומה מהות החשדות נגדכם. לא תמיד תהיו זכאים לתשובות בעניין. לכן קיימת חשיבות רבה להיוועץ בעו"ד לפני שמגיעים למשטרה. זהו שלב קריטי בהליך הפלילי שכן כתבי אישום רבים מבוססים על גרסאות ראשוניות שנמסרות במשטרה וחלק גדול מהנחקרים אינם מודעים לזכויותיהם, ובשל כך מבצעים טעויות שקשה לתקנם בהמשך.

כל גרסה מאוחרת ושונה מהגרסה הראשונית תחשב כגרסה "כבושה" שנועדה להציל את החשוד מאימת הדין.

חשודים עושים טעויות רבות בחקירות: מנסים להתחבב על חוקריהם, מוסרים פרטים שאין צורך למסור ועוד.

בניגוד לדמוקרטיות אחרות, בישראל מותר לחוקרים לשקר לחשודים ואין חובה כי עורך דינם יהיה נוכח בחקירה. לפי מודל החקירה הנהוג בארץ, החוקרים מתאמצים לחלץ מהחשוד הודאה באשמה כמעט בכל מחיר.

חוקרים  נוהגים להשתמש בתרגילי חקירה ולשקר לנחקרים על מנת לנסות ולהוציא הודאות או ראיות מפלילות. נחקר שלא יודע כי חוקרי המשטרה יכולים לשקר לו , יכול בקלות להיכנע למניפולציה זו ולהפליל את עצמו. מותר לחוקרים להטיח בחשוד כי קיימות ראיות  מפלילות כנגדו שכלל לא קיימות , לדוגמא : כי שותפו לדבר עבירה  מפליל אותו וכי עליו להציל את עורו. חוקר יכול להטיח בנחקר כי קיימות  ראיות פורנזיות הקושרות אותו לביצוע עבירה וכי אלה  נמצאו בזירת העבירה. חוקר יכול להטיח בחשוד כי מצלמות תיעדו אותו הגם שהדבר אינו נכון, ואלא רק מעט מהדוגמאות.  

מכאן החשיבות העצומה לקבל יעוץ משפטי מעו"ד פלילי מיומן בטרם חקירה ראשונית. עו"ד מיומן מכיר את כל תרגילי המשטרה ומתפקידו להכין את הנחקר למה שמצפה לו בחקירה. הליך חקירה מלווה לעיתים בלחץ נפשי קשה, לעיתים חשוד נחקר על ידי יותר מחוקר אחד , לעיתים לאורך שעות ארוכות, כך שהכרת כל "תרגילי החקירה" בטרם החקירה היא הכרחית עבור הנחקר.

עורך דין פלילי מומלץ

אדם הנדרש לסיוע משפטי בתחום הפלילי זקוק לטיפול של עורך דין מקצועי, מנוסה ואמין שיקנה לו ביטחון ושניתן יהיה לסמוך עליו בעיניים עצומות. המצוקה והלחץ מכתיבים תהליך בחירה מהיר שכולל, בין היתר, קבלת המלצות על כישוריו ועל יכולתו המקצועית והאישית של עורך הדין.

הניסיון שלנו מראה שאין המלצות אמינות ומרגיעות יותר מאשר המלצות מאנשים שהיו במצבו וטופלו לשביעות רצונם המלאה ואף מעבר לכך.

quote

שלומצי, ...שום דבר מזה לא היה קורה בלעדייך ...נתת לי את האפשרות להמשיך בחיי ודחפת אותי לא לתת לדבר הזה לעצב אותי לחלוטין, הרמת אותי ובעיקר נתת לי להרגיש בטוחה בסביבה הכי עוינת שרק יכולתי לדמיין. החזקת לי את היד ואת הלב, השמעת את קולי ואת זעקתי והיית אמא וחברה ושותפה שבזכותה הרגשתי בלתי מנוצחת.
תודה שהאמנת לי מהרגע הראשון, שנתת מקום למה שעברתי שם.
המפגש בינינו לימד אותי כל כך הרבה ואני רק מקווה שאמשיך ללמוד ממך ומהיכולת שלך להפיח כוח באנשים!

דילוג לתוכן